Vakantieverslag 2007

Vrijdag 20 juli 2007
Vandaag gaan we op vakantie!
Papa en mama zijn al de hele ochtend aan het pakken en Thomas weet niet meer wat hij moet. Wat gaat er toch allemaal gebeuren? Hij is helemaal van slag. Rond 2 uur vertrekken we naar de Veluwe. Nog voordat we de straat uit zijn gereden ligt Thomas al lekker te slapen. Rond 4 uur komen we aan in Epe. Op Bospark De Veldkamp gaan we lekker 2 weken in een stacaraven slapen en wonen.
Er is ook een klein zwembad op het park, speciaal voor de kleintjes.

Thomas vindt de caravan geweldig. Hij krijgt een eigen kamer en mag voor het eerst in een groot bed slapen! Er staat een stapelbed en een 1 persoonsbed in de kamer. Thomas mag onderin het stapelbed slapen en het eenpersoonsbed hebben we er tegenaan geschoven, zodat hij niet uit bed kan vallen.
Dat was de eerste nacht wel een beetje vreemd en eng. Thomas wilde dan ook niet naar bed. Uiteindelijk is hij in het grote bed bij papa en mama in slaap gevallen en daarna naar zijn eigen bedje gebracht. Spannend hoor.

Zaterdag 21 juli 2007
Vandaag was papa de hele dag weg, hij had een golftoernooi in Delft. Maar gelukkig kwamen opa en oma gezellig langs. Zij staan op de camping in Elspeet, dus dat is vlakbij.
We gingen met z’n allen naar Epe om te winkelen en boodschappen te doen. Tussen de middag lekker een broodje bij de bakker gegeten.

S Middags gingen opa en oma weer naar huis en Thomas ging lekker naar het zwembad met mama. Het was lekker warm, maar het water was best wel koud…..brrrrrrrrrrrrr……
Uiteraard had Thomas daar helemaal geen last van, hij was heerlijk aan het spelen in het water en van de glijbaan glijden. Het water was maximaal 70 cm, dus Thomas kon overal in het zwembad staan. S Avonds gezellig met mama gegeten en het naar bed gaan was al een stuk minder eng. Mama bleef nog even naast Thomas liggen (dat kon makkelijk, want er stond tenslotte een leeg bed naast hem). Thomas was zo moe dat hij snel in slaap viel.
Papa kwam pas rond half 11 thuis, dus Thomas heeft hem niet meer gezien.

Zondag 22 juli 2007
Helaas was het niet zo heel erg mooi weer, dus konden we niet veel doen. Wel hebben we twee keer een mooi stukje gefietst door het bos.

Maandag 23 juli 2007
Het was vandaag mooi fietsweer, dus we zijn naar Elspeet gefietst. Dat was wel 12 kilometer. Op visite geweest bij opa en oma in de caravan. Daar even heerlijk een broodje gegeten en weer naar huis gefietst. Op de terugweg zijn opa en oma ook nog een stukje meegefietst. Thomas was natuurlijk zo moe geworden dat hij op de terugweg in slaap is gevallen op de fiets. S Middags nog even boodschappen gehaald bij de C1000 in Epe.

Dinsdag 24 juli 2007
De dag begon mooi vandaag, dus gingen we met de auto naar Nunspeet. Het was Eibertjesmarkt, dus dat is altijd gezellig. Opa en oma zouden ook nog langskomen op de fiets. Helaas begon het al snel te regenen en waaien, waardoor het er allemaal niet meer zo mooi uitzag. Wel nog even lekker een visje gegeten tussen de middag, dat is altijd lekker! Daarna boodschappen gehaald bij de Golf supermarkt en weer naar huis.

Woensdag 25 juli 2007
Vandaag gingen we op de fiets naar de forellenkwekerij, papa wilde daar wel eens kijken. Onderweg kwamen we langs de Ezelboerderij, waar ze ezeltjes hadden, een speeltuin en een kleine kinderboerderij. Kortom, leuke plek om even lekker iets te drinken en te spelen.
Daarna verder, op zoek naar de kwekerij. Dat bleek nog niet mee te vallen, maar toen we het bijna hadden opgegeven reden we erlangs. Helaas moest je entree betalen, dus konden we niet even kijken hoe het eruit zag. Op de terugweg nog even gezellig langs de weg een koekje gegeten en wat gedronken. Daarna weer naar huis fietsen. Het was lekker weer vandaag, dus Thomas ging na het fietsen nog even lekker zwemmen in het zwembad samen met papa en mama. Na het slapen van Thomas moesten we nog wel boodschappen halen, dus even naar Epe gereden.

Donderdag 26 juli 2007
Vandaag gingen we naar de dierentuin De Wissel. Deze lag naast de camping, dus we konden er op de fiets naar toe. Het was maar een kleine dierentuin, maar er was genoeg te zien.

Bij de kooi met aapjes stond Thomas een tijdje te kijken vanuit zijn buggy. Opeens gooit hij met een grote boog zijn speen richting de apenkooi. Nog voordat mama kon bedenken hoe zij de speen weer kon gaan pakken had de aap hem al te pakken en klom er snel weer mee naar boven tot bovenin zijn kooi. Thomas wist niet wat hem overkwam en riep beteuterd om zijn speen. De aap vond het allemaal echter super interessant en beet er vrolijk op los. Wel een grappig gezicht hoor, een aap met een speen.
Voor de zekerheid wel gemeld aan de verzorgers, want het blijft toch een stukje plastic. Maar die maakten zich niet zo druk, het zou zich vanzelf wel oplossen.
We hebben er wel heel erg om moeten lachen, maar Thomas vond het achteraf toch wel iets minder grappig, want zijn speen was hij toch wel mooi kwijt!

Toen we de hele dierentuin hadden gezien aten we nog een broodje bij het restaurantje en mocht Thomas nog even spelen in de speeltuin. Er waren allemaal klimtoestellen, dus Thomas kon zich flink uitleven. Als er maar geklommen en geklauterd kan worden!

Vrijdag 27 juli 2007
Papa ging vandaag werken in Utrecht, samen met Maarten. Dus mama en Thomas waren gezellig samen. We kregen ook nog visite van opa, oma, oom Chris en tante Odilia. Zij bleven lekker lunchen.
Thomas ging met oma, mama en tante Odilia de camping bekijken. Dus liet hij ook meteen het zwembad zien. Van mama mocht hij in zijn romper lekker door het water lopen. Maar ja, er waren van die leuke muizen die water spoten. Dat was wel heel leuk om onder te gaan staan. Kortom, niet alleen de voetjes waren nat, maar heel Thomas was nat.

Zaterdag 28 juli 2007
Vandaag eerst boodschappen gedaan in Epe. Daar stond ook een springkussen en glijbaan van Unox. Thomas was lekker aan het springen op het kussen en daarna nog een paar keer glijden van de glijbaan.
Terug op de camping heeft Thomas nog heerlijk in het zwembad gespeeld en s avonds gingen we gezellig nog even een stukje fietsen.

Zondag 29 juli 2007
Het regende vandaag, dus ging Thomas naar de knutselochtend. Stoer liepen we met de paraplu naar de kantine. Er waren al veel kinderen aan het knutselen, je mocht lekker verven. Ook Thomas heeft een heel mooi schilderij gemaakt en daarna nog een mooie kleurplaat geverfd. Die was speciaal voor Opa.

Na het knutselen was het weer droog, dus gingen we lekker een stuk wandelen. Al gauw viel Thomas in de buggy in slaap. Dus gingen papa en mama lekker lang wandelen, zodat Thomas mooi kon slapen.
Opa en oma kwamen ook nog even op bezoek. Dinsdagochtend gingen zij weer naar huis, want op donderdag vertrokken zij lekker met het vliegtuig naar Frankrijk, om een weekje op visite te gaan bij oom Sebastiaan en tante Rachel. Daarna gaan ze natuurlijk weer terug naar de camping, maar dan zij wij al lang weer thuis.

Dinsdag 30 juli 2007
Bij de supermarkt C1000 hadden we zegeltjes gespaard, zodat we vandaag met korting naar Koningin Julianatoren konden.
Wat was daar veel te zien en te doen! Thomas keek zijn ogen uit. Overal speeltoestellen en treintjes en natuurlijk kinderen. Het was lekker druk, dus soms moesten we ook nog even wachten.
Hij heeft onder andere de volgende attracties gedaan:
Ronddraaiende olifanten, in het speeltuintje gespeeld, op de skelter gereden, in de autootjes langs kabouterdorp, in de brandweerauto, het flinstoontreintje, Juul de Muis gezien en natuurlijk mee op de foto geweest, in het carrousel gereden, door de doolhof gelopen, met papa in de toren geklommen en nog veeeeeeeeeeel meer. Moe, maar heel gelukkig, reden we weer naar de caravan. Thomas viel al snel in slaap. Die middag moesten we erg lachen:
Thomas gaat altijd met papa de afvalzak wegbrengen naar de grote gezamenlijke vuilnisbak vlakbij de caravan. Vandaag waren we aan het opruimen en we vroegen Thomas om een lege fles en papiertje in de prullenbak buiten te gooien. Die staat naast de caravan. Hij keek ons al een beetje afwachtend aan en ging toen maar naar buiten. Even later vroegen wij ons af waar hij was gebleven. Hij zou alleen maar iets in de prullenbak gooien………….
Toen realiseerde papa zich dat Thomas iets anders had begrepen en ja hoor…. Hij liep al op het pad onderweg naar de grote gezamenlijke vuilnisbak!

Woensdag 1 augustus 2007
Spannend hoor, want vandaag komt Jari op visite. Het is een hele mooie zonnige dag, dus de jongens gingen natuurlijk even lekker in het zwembad zwemmen. Wat een dolle pret was dat.

We wilden s avonds in het restaurant een pannenkoek gaan eten, maar het was erg druk, waardoor we lang zouden moeten wachten op het eten. Dus besloten we maar patat te halen en die gewoon “thuis” op te eten. Ook heel gezellig en lekker, hoor. Thomas vond het maar niks dat Jari s avonds weer wegging. Hij zou het volgens mij wel heel erg gezellig vinden als Jari was gebleven.

Donderdag 2 augustus 2007
Vandaag alweer de laatste dag van onze vakantie in Epe. Morgenochtend moeten we al vroeg de caravan uit. Maar vandaag gaan we lekker pannenkoeken eten met Rosanne. We hadden 's middags afgesproken in het pannenkoekenrestaurant in Vierhouten. Onderweg erheen zijn we nog even op de hei gestopt. Hier stonden heel veel lekkere bramenstruiken, dus Thomas en papa gingen allemaal bramen plukken. Thomas vond ze heerlijk en riep de hele tijd “baamn, baamn”.
We hebben deze vakantie ook veel aardbeien en bosbessen gegeten en Thomas vindt het allemaal heerlijk.
Thomas en Rosanne hadden allebei een eigen pannenkoek en vonden het heerlijk. Natuurlijk moest er wel veel stroop op de pannenkoek. Kleine baby Nathalie vond het allemaal prima en keek geďnteresseerd toe hoe de rest pannenkoeken aan het eten waren.
’s Avonds gingen we ook nog even op visite bij Inken, een oud collega van mama die in Nunspeet woont, samen met John. Het was heel gezellig, we konden nog lekker lang buiten zitten.

Vrijdag 3 augustus 2007
Helaas, het zit er weer op. Om 10 uur moesten wij de sleutel van de caravan weer inleveren. Thomas wist weer niet goed waar hij het moest zoeken terwijl papa en mama druk aan het inpakken waren.
We gingen daarna eerst nog even gezellig langs bij Pim en Ingrid op de camping. Thomas en Rosanne konden nog even lekker met elkaar spelen. Maar daarna was het toch echt afgelopen en gingen we naar huis. De eerste avond in zijn eigen bedje vond Thomas wel een beetje vreemd. Hij sliep tenslotte 2 weken in een “grote jongens” bed en mama bleef dan ook meestal bij hem tot hij sliep. Nu moest hij weer alleen slapen en kon hij niet zelf het bedje uit klimmen. Maar door alle belevenissen van die dag was Thomas zo moe dat hij niet lang heeft gehuild voordat hij in slaap viel.

Zaterdag 4 augustus 2007
Vandaag weer heerlijk thuis gespeeld in de tuin.
Jari was ook dolblij dat Thomas weer thuis was, dan konden ze weer gezellig samen spelen. Thomas mocht zelfs zwemmen in het supergrote zwembad van Jari. Het water was alleen we erg koud, dus na een tijdje spelen in het bad stond Thomas te bibberen van de kou. ‘s Avonds gingen we samen met de buren barbequen, heerlijk hoor. Papa en buurman Maarten hadden de boodschappen en het vlees geregeld. Dus mama en Erica konden er lekker van genieten. Ook Thomas en Jari vonden het reuze gezellig. Voordat Thomas dan ook een keer in bed lag was het al best laat!

Zondag 5 augustus 2007
Poeh wat een warme dag vandaag. Thomas heeft lekker in de tuin gespeeld in zijn zwembadje. Ook mama kwam er gezellig bij zitten. Ook zijn we nog naar de stad gefietst voor een heerlijk ijsje van Vivaldi. Mmmmm, Thomas had een lekker aardbeien ijsje. De afgelopen weken is Thomas steeds beter gaan praten. Hij probeert ook steeds meer woorden na te zeggen en soms ook zinnetjes te maken. Dat is heel leuk om te horen. Ook kan hij al heel goed fietsen op zijn driewieler.
Nu hij bij de trappers kan fietst hij al vrolijk in de rondte.